GOD JUL

Julen i Skåne blev jätte bra och det var fullt upp hela tiden.
När vi kom dit 23;dje skulle vi äta sen umgås :)
JULAFTON, då hann jag knappt vakna innan vi jag,päronen och Mattias var på väg till kyrkan i Klippan för att tända ett ljus åt Clas och min farmor. Sedan på vägen hem hade jag och Mattias snöbollskrig och sån tur jag hade, jag satte han mitt i huvudet.
Måste också säga att Klippan bor är väldigt vänliga, när vi gick där vi vägkanten sakta alla ner och heja och körde en bit ifrån oss så att inte slasken stänkte.
Desutom var det verkligen julkänsla i år. MASSA med snö och alla kusinbarnen sprang runt på golvet och var helt ivriga när tomten kom.
Klockan tre var det Kalle Anka och då hade vi redan ätit, så efter det var det fika. Sen kom ju tomten som sagt och tillslut åt vi gröt och Mattias fick mandeln och då skulle alla rimma, som vanligt.
Älskar Julen i Skåne. Julen i Göteborg hos mormor är också alltid kul men vi träffar Skåningarna mer sällan och vi är där en hel helg och bara tar det lugnt, det är något speciellt!

25; då var det juldagen och jag ville ju hem. Det var nästan bestämmt men jag började tveka på om jag verkligen ville åka hem, för jag ville vara med mina kusiner.
Men jag åkte i alla fall och ungefär 20:00 var jag hos Coffe och han bjöd på all dricka =) !
Trevligt trevligt.
Efter många timmar, massor utav om och men så sket vi i krogen som vi hade tänkt. 
Jag,Natha, Evelina och Malin åkte hem till mig. Vi basta, naken badning och snöbolls krig i snön och åt pizza.. Vi var allmänt lyckliga.
Ritkigt bra jul alltså men jag hade faktiskt velat gå på Liseberg men det finns ju inget att göra åt det nu.

Ska äta nu sen åker vi till min
morbror som fyller år,
och ikväll ska jag nog träffa
min favvotjej Evelina

kyss S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0